معاون وزیر میراث فرهنگی:

۲۴۰۰ طرح گردشگری در كشور ایجاد می شود

۲۴۰۰ طرح گردشگری در كشور ایجاد می شود به گزارش آبی طرح ایرنا- معاون سرمایه گذاری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: 2 هزار و 400 طرح گردشگری با سرمایه گذاری در حدود 200 هزار میلیارد تومان در كشور در حال ساخت است.


حسین اربابی شامگاه چهارشنبه بعد از افتتاح نخستین جشنواره ملی ایل سنگسر در شهرستان مهدیشهر استان سمنان در گفت و گو با ایرنا گفت: از مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ طرح حوزه گردشگری، ۴۰۰ طرح مربوط به هتل، یك هزار و ۳۰۰ طرح مربوط به مجتمع گردشگری و بقیه مربوط به دیگر تاسیسات است.
معاون سرمایه گذاری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: طرح های گردشگری با پراكندگی خوبی در سراسر كشور در حال ساخت است.
وی اظهار داشت: بوم گردی جزو اولویت های دولت تدبیر و امید برای اشتغالزایی و رونق روستاهاست و در ابتدای دولت تدبیر و امید ۴۰۰ اقامتگاه بوم گردی در كشور ثبت شده بود، اما حالا در حدود یك هزار و ۸۰۰ اقامتگاه بوم گردی فعال است.
اربابی بیان كرد: ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در بخش های مختلف گردشگری با روی كار آمدن دولت تدبیر و امید در كشور به وجود آمده است.
وی تصریح كرد: در دنیا از هر ۱۰ شغل یك شغل مربوط به گردشگریست و الان با توسعه صنعت گردشگری به ازای هر پنج شغل دنیا یك شغل مربوط به گردشگریست.
معاون سرمایه گذاری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره كرد: حدود یك و نیم میلیون نفر در كشور در حوزه گردشگری به صورت مستقیم مشغول به كار هستند.
مهدی شهر یا سنگسر مركز شهرستان مهدیشهر واقع در استان سمنان، خاستگاه ایل عشایر سنگسری از شاخص ترین كوچ نشینان دامنه های البرز است كه برای جابه جایی از ییلاق به قشلاق مسافت بیشتر از یك هزار و ۵۰۰ كیلومتر را طی می كنند و طی چنین مسافت طولانی توسط عشایر بی مثال است، «برنارد هوكارد» محقق مشهور اروپایی نیز معتقد بود عشایر ایل سنگسری طولانی ترین مسیر كوچ رو جهان را دارند.
معاون سرمایه گذاری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور افتتاح نخستین جشنواره ملی ایل سنگسر عصر چهارشنبه به شهرستان مهدیشهر سفر كرد.



منبع:

1398/08/16
21:04:57
5.0 / 5
4045
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است