گردشگری حلقه اتصال ایران و چین است

گردشگری حلقه اتصال ایران و چین است به گزارش آبی طرح ایرنا- نماینده دفتر تبلیغات و بازاریابی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در شانگهای اظهار داشت: گردشگری یكی از حلقه های اتصال ایران و چین است و باید از این فرصت به نحو مناسبی برای تقویت روابط دو كشور استفاده نمود.


«حسین خلیفی» روز سه شنبه در هفتمین كنفرانس بین المللی گردشگری با محوریت چای در دانشگاه بین الملل ماكائو در جنوب چین اضافه كرد: چین و ایران از تمدن های كهن راه ابریشم بوده اند و الان نیز روابط دو كشور خصوصاً در عرصه گردشگری در قالب طرح یك كمربند - یك جاده افزایش یافته است.
وی با اشاره به مصوبه لغو یك طرفه روادید با چین افزود این اقدام كه در امتداد تقویت روابط گردشگری میان دو كشور صورت گرفته است تاثیر زیادی در افزایش تعداد گردشگران چینی به ایران و برعكس دارد
نماینده دفتر تبلیغات و بازاریابی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در شانگهای اصرار كرد سرمایه گذاری در این صنعت در تمام كشورهای دارای جاذبه های جهانگردی رو به افزایش است ایران نیز بعنوان یكی از كشورهای مقصد گردشگران چینی، ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری در این عرصه دارد.

وی با اشاره به اینكه جذب توریستهای خارجی به ایران یكی از برنامه های دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی در شانگهای است به سرمایه گذاران چینی اطمینان داد سرمایه گذاری در زمینه گردشگری ایران پربازده و سودآور خواهد بود.
خلیفی در بخش دیگری از سخنانش اشاره كرد: توسعه گردشگری كشاورزی یكی از راهبردهای مناسب در كشورهای مختلف برای جذب توریست و همین طور تقویت نواحی روستایی است و می تواند بعنوان یكی از عرصه های تنوع بخش اقتصاد روستایی مدنظر قرار گیرد.
او از گردشگری روستایی بعنوان یكی از شاخه های مهم در صنعت گردشگری یاد كرد و اظهار داشت: در ایران نیز توسعه گردشگری روستایی در دستور قرار گرفته است كه هم موجب حفظ روستاها شده و همین طور فرصتی را برای فراهم آوردن گردشگری روستایی فراهم نموده است.
خلیفی گردشگری كشاورزی را در ابعاد اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی موثر دانست و اظهار داشت: این نوع گردشگری می تواند فرهنگ و سنن روستایی را حفظ نماید، وضعیت اجتماعی كشاورزان را بهبود دهد و زنان كشاورز را توانمند سازد.

نماینده دفتر تبلیغات و بازاریابی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در چین در ادامه به تاریخچه كشت چای در ایران، میزان تولید و مصرف آن و همین طور معرفی انواع چای و شیوه مصرف آن پرداخت.
هفتمین كنفرانس بین المللی گردشگری چای با همكاری بنیاد ماكائو، كالج انجمن دانشگاه چینی هنگ كنگ و ماهنامه مینگ پائو چین و با مشاركت ۲۰ كشور آسیایی مسیر یك جاده - یك كمربند به مدت سه روز انجام شد.



منبع:

1398/09/07
12:23:48
5.0 / 5
4182
تگهای خبر: جاذبه , سازمان , سرمایه , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است