سیمرغ گردشگری هم پرواز كرد بعلاوه فیلم

سیمرغ گردشگری هم پرواز كرد بعلاوه فیلم آبی طرح: پس از جشنواره های هنری تئاتر و فیلم، گردشگری هم دست به دامن «سیمرغ» شد.


به گزارش آبی طرح به نقل از ایسنا، برند گردشگری ایران با نماد تصویری «سیمرغ» و شعار «ایران باشكوه» (IRAN Majestic) همزمان با شروع به كار سیزدهمین نمایشگاه گردشگری ایران توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی گردید.
هویت بصری برند گردشگری، سیمرغی به رنگ آبی است كه به گفته علی اصغر مونسان _ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی _ هویت دینی و ملی ایران را به تصویر می كشد و تمام خاصیت های مثبت مردم ایران را منتقل می كند و منحصر به فرد و متعلق به ایران است و نمونه آن در كشورهای دیگر دیده نمی گردد.
وی همینطور اظهار داشت: سیمرغ خاصیت های زیادی دارد كه شاعران و نویسندگان ایرانی زیاد به موضوع آن پرداخته اند.
مونسان این سیمرغ را كامل ترین لوگو برای گردشگری ایران دانست و اضافه كرد: فرم این پرنده اساطیری درحال پرواز نشانه اوج گرفتن گردشگری ایران است.
وی با اشاره به شعار انتخاب شده در كنار برند گردشگری ایران، اظهار نمود: درباره انتخاب سیمرغ بعنوان هویت بصری برند گردشگری صد درصد وفاق وجود داشت اما درباره شعار بحث و حرف هایی شد.
زاهد شفیعی، مدیر پروژه برند گردشگری در وزارت میراث فرهنكی، گردشگری و صنایع دستی درباره شعار گردشگری با عنوان IRAN Majestic به ایسنا اظهار داشت: این شعار هنوز قطعی نشده و همزمان با نمایشگاه گردشگری، كمپینی به وجود آمده كه شعار را به رأی و نظرسنجی گذاشته است و احتمال تغییر آن وجود دارد.


پویا محمودیان، معاون صنایع دستی هم درباره سیمرغ فلزی كه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی رونمایی گردید، به ایسنا گفت: این پرنده هنر قلم كاری است كه برای خلق آن پنج شبانه روز وقت صرف شده است و تماما صنایع دستی است.
سیمرغ گردشگری درحالی بعنوان برند قطعی گردشگری ایران انتخاب شده كه همچنان درباره چرایی انتخاب این سمبل برای ایران و نقش، فرم و رنگ انتخاب شده برای آن و همین طور نقدهایی درباره شعار «ایران باشكوه» IRAN Majestic عنوان شد.
برای طراحی این برند گردشگری طبق اظهارات قبلی معاون گردشگری حدود یك سال زمان صرف شده است.
در مراسم رونمایی از برند و شعار گردشگری ایران نیز اعلام گردید كه درباره انتخاب پرنده سیمرغ به رنگ آبی كه روی بدن و بال های آن تصویری شبیه مقرنس دیده می شود، حدود ۱۷۰۰ كارشناس، استاد دانشگاه و متخصص و گردشگری خارجی نظر داده اند.
ایران تابحال برند گردشگری نداشته، هرچند در مقاطعی شعارهای موقتی بمنظور معرفی كشور در نمایشگاه های گردشگری داشته است. علاوه بر این نزدیك به دو دهه همایش ها و كارگاه های مختلفی با موضوع برند گردشگری در كشور برگزار شده بود كه هیچ از یك آنها منتج به خلق برند یا شعار گردشگری نشد.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود كنید: video/mp4


منبع:

1398/11/24
02:08:32
5.0 / 5
3641
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است