هنرمند موسیقی نواحی عنوان كرد

۲۰۰۰ كیلومتر آمدم تا مشكلات را به رییس جمهور بگویم

۲۰۰۰ كیلومتر آمدم تا مشكلات را به رییس جمهور بگویم آبی طرح: یكی از هنرمندان پیشكسوت موسیقی اقوام سیستان و بلوچستان كه در مراسم افطاری رییس جمهور حاضر بوده است، اظهار داشت: در فرصتی كه پیش آمد درباره مشكلات شهر چابهار، اداره ارشاد و هنرمندان جوان این شهر كه به كار گرفته نمی شوند، صحبت كردم. رییس جمهور هم به صحبت های من گوش كرد و نمی دانم تاثیری خواهد داشت یا نه.


اسحاق بلوچ نسب در گفت وگو با ایسنا درباره اینكه در مراسم افطاری رییس جمهور كه ۱۰ خرداد ماه برگزار شد، درباره چه موضوعاتی با حسن روحانی صحبت كرده است، بیان كرد: هنرمندان بسیاری در این مراسم حضور داشتند و همه به دنبال موقعیتی بودند كه با رییس جمهور صحبت كنند. اما در فرصتی كه برای من پیش آمد گفتم كه دو هزار كیلومتر مسافت را طی كرده ام تا دعوت شما را اجابت نماییم و در این مراسم افطاری حاضر شوم تا درباره مشكلات هنرمندان ساكن چابهار صحبت كنم.
او اضافه كرد: خیلی از هنرمندان جوان چابهار هم تحصیلات دارند و هم خدمت سربازی رفته اند اما از آنها در نهادهای دولتی به كار گرفته نمی گردد. اداره ارشاد اسلامی چابهار هم نیرو و امكانات كافی ندارد، اگر امكانش وجود دارد از هنرمندان جوان این منطقه حداقل در این بخش استفاده گردد.
این هنرمند پیشكسوت موسیقی اقوام ادامه داد: درخواست كردم دولت نگاهی به بخش های دیگر چابهار هم بیندازد. هنرمندان چابهار قشر محرومی شده اند. بیشتر هنرمندان موسیقی اقوام نه حقوق بگیر هستند و نه كاسب، پس این افراد باید چگونه زندگی خویش را بگذرانند. با این روند پس از مدتی هنر خویش را رها و راه های دیگر برای كسب درآمد انتخاب می كنند.
بلوچ نسب همینطور اعلام نمود: نامه ای هم درباره مشكلات هنرمندان چابهار نوشته بودم كه تقدیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ سید عباس صالحی ـ كردم و نمی دانم چه زمانی به آن پاسخ داده خواهد شد.
اسحاق بلوچ نسب، خواننده و نوازنده تنبورك اهل چابهار است. این هنرمند سال هاست كه در حوزه موسیقی نواحی سیستان و بلوچستان كار می كند و سابقه برگزاری كنسرت موسیقی اقوام در كشورهای دیگر را هم داشته است.



1397/03/13
17:43:59
5.0 / 5
4255
تگهای خبر: موسیقی , هنر , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است