تك درخت عباس كیارستمی ثبت میراث فرهنگی می شود

تك درخت عباس كیارستمی ثبت میراث فرهنگی می شود آبی طرح: كارگردان فیلم مستند «همراه با باد» در مراسم اكران خصوصی این فیلم از ثبت تك درخت معروف عباس كیارستمی گفت.


به گزارش آبی طرح به نقل از خبر آنلاین، آیین دیدار مستند «همراه با باد» عصر دوشنبه (۳ تیر) در موزه سینما برگزار گردید. در این مراسم از پوستر این فیلم كه عكسی متعلق به مریم زندی است كه سال ها قبل از عباس كیارستمی ثبت كرده بود هم رونمایی گردید. این مراسم با امضای پوستر از جانب عوامل فیلم و چهره هایی همچون جواد مجابی، لیلی گلستان، بیتا فرهی، محمود آموزگار، همایون ارشادی، حبیب رضایی، بابك كریمی، سروش صحت، مریم زندی، فردوس كاویانی، رضا بانگیز، حمید لبخنده، مهدی بجستانی، بانیپال شومون، علی كریم، فرزانه شرفبافی و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شروع شد.
مهدی شادی زاده كارگردان این فیلم سینمایی در مراسم دیدار با عوامل فیلم همراه با باد درباره تك درختِ عباس كیارستمی اظهار داشت: « عباس كیارستمی سال های خیلی از تك درختی نزدیك دماوند عكاسی كرده است. این درخت با نام عباس كیارستمی مانوس شده و ازآنجا كه حافظه تاریخی ما كوتاه است باید یكسری اتفاق ها ثبت گردد. خانم مهسا همتی طرحی برای ثبت تك درخت عباس كیارستمی عرضه داد، طرح را دنبال كردیم و با كمك آقایان علیرضا تابش و مهرشاد كاظمی، مراحل اداری آن پیش رفته و مقرر است این تك درخت اواخر تیر بعنوان یادبود آقای كیارستمی ثبت گردد.»

وی همینطور درباره اثرش اظهار داشت: «می دانم همه به خاطر عباس كیارستمی اینجا جمع شده اند. همیشه فكر می كنم عباس كیارستمی شبیه یك ریسمان قطور فرهنگی می ماند كه اگر بشود ابتدای ریسمان را پیدا كرد مطمئنا انتهای آن دست بزرگان است و می تواند رابطه جوانان با بزرگان را شكل دهد. عباس كیارستمی حتی فرهنگ ها و كشورها را بهم وصل كرده است.»
شادی زاده درباره علت پرداختن به عباس كیارستمی در مستندش اظهار داشت: «درباره آقای كیارستمی فیلم های زیادی ساخته شده است. شاید این مستند هم بهانه ای باشد كه بتوانیم با چالش درونی خودمان كنار بیایم و خودمان را در آن پیدا نماییم. برای همین چند جوان جمع شدیم، یك سال زحمت كشیدیم تا این مستند تولید شود، البته ضعف ها و نقاط قوتش را هم می دانیم.»
این كارگردان به فرزانه شرفبافی نخستین مدیر زن هواپیمایی ایران اشاره نمود و اظهار داشت: «در جمع ما یكی از زنان مقتدر ایران حضور دارد. خانم شرف بافی كه از حدود یك ماه قبل مدیریت «كیش ایر» را برعهده گرفتند كمك زیادی به به من برای ساخت این فیلم كردند.»

فیلم مستند «همراه با باد» به كارگردانی مهدی شادی زاده و تهیه كنندگی علیرضا شادی زاده از اول تیر در گروه هنر و تجربه به اكران درآمده است. ۲۵۸۲۴۵

1398/04/10
19:53:54
5.0 / 5
4082
تگهای خبر: پوستر , سینما , طرح , عكاس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است