رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران :

ماموریت ذاتی بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

ماموریت ذاتی بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است به گزارش آبی طرح معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلان اینكه ماموریت ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است اظهار داشت:  بنیاد شهید و امور ایثارگران همگام با اقدامات خدماتی باید مجموعه فرهنگی اثرگذاری باشد.


به گزارش آبی طرح به نقل از ایرنا از «ایثار»، تفاهم نامه همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی امروز - سه شنبه ۲۵ شهریور - با حضور سعید اوحدی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما به امضا رسید.
سعید اوحدی در نشست امضای این تفاهم نامه با اعلان اینکه رسانه ملی مهم ترین رسانه کشور است که می تواند در حوزه های فرهنگی یاری دهنده بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد اضافه کرد: با همکاری دوجانبه بنیاد شهید و امور ایثارگران و رسانه ملی می توانیم گام های بلندی برای بهره مندی از گنج گران بهای فرهنگ ایثار و شهادت برداریم.



وی با قدردانی از عملکرد سازمان صداوسیما اظهار داشت: درباره کارهای رسانه ملی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هر چه بگوییم کم است و این سازمان در خیلی از موارد دراین زمینه از ما پیشی گرفته است.
اوحدی با بیان قسمتی از اقدامات انجام شده در بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: یکی از اقداماتی که به صورت مستمر در حال انجام می باشد سفرهای هفتگی به استانها است. در این طرح هر هفته در یک استان مسائل و مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران را بررسی می نماییم و تابحال به ۱۲ استان سفر کرده ایم.
معاون رئیس جمهور با اشاره نقش مؤثر رسانه ملی در پوشش برنامه های این سفرها و اطلاع رسانی درباره خدمات بنیاد اظهار داشت: مقرر است در آغاز هفته دفاع مقدس به استان کرمان سفر نماییم و در نخستین روز از این هفته در جوار مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به امضای تفاهم نامه ای با استانداری این استان اقدام خواهیم کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: اقدامات در حوزه اشتغال زایی، درمان، مسکن و رفع دیگر مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران، قسمتی از خدماتی است که توسط رسانه ملی به خوبی پوشش داده شده است.
وی با اشاره به مقوله تاب آوری بعنوان یکی از موضوعات روز جامعه اظهار داشت: در جبهه فرهنگی، کشور باید انسجام کامل داشته باشد و اگر تاب آوری ریشه در ارزش ها داشته باشد، می تواند عامل ایستادگی در مقابل بحران های مختلف باشد.
تاکید رئیس رسانه ملی در امتداد معرفی شهدا و ایثارگران
رئیس سازمان صدا و سیما نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز که فرهنگ غرب به دنبال فرسایش فرهنگ ملت ماست و می کوشد روحیه مقاومت را از ما بگیرد، آنچه بیش از هر چیز به ما کمک می نماید تا بتوانیم روحیه ایمان و معنویت مان را حفظ نماییم، شهیدان هستند. ما گرچه هیچگاه قادر به پی بردن به اعماق وجود و روح بلند این شهدا نیستیم، اما می توانیم قصه زندگی این شهدا را هنرمندانه برای مردم بازگو نماییم.
عبدالعلی علی عسگری با اشاره به تأثیرگذاری کار فرهنگی درباب شهدا اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، زنده نگه داشتن یاد شهدا به اندازه خود شهدا اهمیت دارد و مسئولیت این روایتگری امروز بر عهده ما است.
رییس سازمان صداوسیما با اشاره به کارهایی که تابحال در معاونت های برنامه ساز رسانه ملی برای معرفی شهدا و ایثارگران شده و همین طور تولید صدها مستند دراین زمینه اظهار داشت: از معاونت امور استانها باتوجه به گستردگی آن در سطح کشور خواسته شده تا ۱۰۰ شهید هر استان را در فهرستی جمع آوری کنند. این ماموریت علاوه بر مراکز استانی به معاونت های برنامه ساز دیگر نیز ابلاغ گردیده تا بتوان با شناسایی شهدا، روایت های نابی از زندگی آنها یافت و به مردم عرضه نمود.
رییس رسانه ملی همین طور از بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست تا فصل های خاص زندگی شهدا را بیابند و آنرا بنویسند تا بتوان آثار مختلفی از این زندگی نامه ها در چارچوب های نمایشی تولید کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های مختلف قالب های برنامه سازی اظهار داشت: زندگی نامه شهدا و ایثارگران، بسته به ظرفیت هر مورد، در چارچوب یک متن، مستند یا ساختارهای نمایشی دیگر چون فیلم و سریال قابل ارائه است. بخش های مختلف رسانه ملی از شبکه های استانی گرفته تا برون مرزی، فضای مجازی و بخش های مختلف خبری آماده ارائه بهترین تولیدات در این عرصه هستند.



منبع:

1399/06/25
20:18:24
5.0 / 5
1441
تگهای خبر: بنیاد , خدمات , زندگی , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است