دبیركل مجمع تقریب مذاهب:

اشتراك علم و امنیت ایران با كشورهای اسلامی تمدن نوینی در جهان رقم می زند

اشتراك علم و امنیت ایران با كشورهای اسلامی تمدن نوینی در جهان رقم می زند دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: دشمنان اسلام تلاش می كنند حوزه همكاری و هم افزایی جهان اسلام را به تفرقه و جدال بكشانند در صورتیكه اگر ما ثروت و علم و امنیت خودمان را با كشورهای اسلامی به اشتراك بگذاریم، می توانیم تمدن نوین اسلامی را در آینده جهان پیش ببریم و به امت واحده اسلامی برسیم.



حجت الاسلام حمید شهریاری روز دوشنبه در حاشیه شروع به کار «رادیو وحدت» در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا اظهار داشت: برنامه های رادیو وحدت تا اختتام هفته وحدت که مصادف با سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) است، به صورت ۲۴ ساعته ادامه خواهد داشت.

یکی از مهمترین برنامه های هفته وحدت برگزاری سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی است و رادیو وحدت ضمن پوشش اخبار این رویداد مهم بین المللی به بازتاب های برگزاری آن در داخل و خارج از کشور خواهد پرداخت.

امسال کنفرانس وحدت باتوجه به شرایط کرونایی به صورت وبیناری با سخنرانی ۲۰۰ شخصیت خارجی از جهان اسلام با موضوع همکاریهای جهان اسلام در مصائب و بلایا با رویکرد کرونا در هشت تا ۱۰ منطقه جغرافیایی خواهد بود که این سخنرانی ها به زبانهای عربی و انگلیسی ترجمه خواهد شد.

مراسم افتتاحیه کنفرانس وحدت در روز هشتم آبان مقارن با ۱۲ ربیع الاول و مراسم اختتامیه سیزدهم آبان مقارن با ۱۷ ربیع الاول برگزار می شود و بعضی از برجستگان کشورمان در مراسم افتتاحیه و اختتامیه سخنرانی خواهند کرد.

شهریاری با اشاره به برنامه های کنفرانس وحدت به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز وحدت یک لزوم برای جهان اسلام است. دشمنان اسلام با بهره گیری از تفرقه تلاش می کنند تا حوزه همکاری و هم افزایی جهان اسلام را به تفرقه و جدال تبدیل کنند در صورتیکه اگر ما ثروت و علم و امنیت خودمان را با کشورهای اسلامی به اشتراک بگذاریم، می توانیم تمدن نوین اسلامی را در آینده جهان پیش ببریم و به امت واحده اسلامی برسیم و دشمنان اسلام از همین مساله نگران هستند.

وی اضافه کرد: تولید داعش و گروه های افراطی برای مخدوش سازی چهره اسلام است تا نوری را که خدا در اسلام برای هستی ترسیم کرده، دوری شود. بنا بر این این چهره های مخدوش را از اسلام معرفی می کنند تا جهان از رویکرد جدید به این تمدن نوین غافل شود در صورتیکه آنها در حال فتنه انگیزی و نقشه کشی هستند و مکر و مشوه کردن چهره اسلام را پیشه خود قرار داده اند ولی خدا دین خودرا به پیش خواهد برد و با ظهور حضرت حجت (عج) شاهد عدالت در سراسر جهان خواهیم بود.
رادیو وحدت از روز گذشته (شنبه) همزمان با آغاز ماه ربیع الاول راه اندازی شد و مراسم شروع به کار رسمی آن امروز با حضور حجج اسلام سید رمضانعلی موسوی قائم مقام سازمان صدا و سیما و حمید شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و همین طور برخی مسئولان سازمان صدا و سیما اجرا شد.
در این مراسم علی بخشی زاده معاون صدای سازمان صدا و سیما از لزوم سرعت بخشی به برنامه های وحدت گرا سخن گفت و مهدی مسعودی مدیر رادیو اربعین نیز شعار این رادیو را صدای همدلی امت رسول الله اعلام نمود و اظهار داشت که یکی از مهمترین برنامه های این شبکه رادیویی برنامه امت رسول الله است که در آن با علما و بزرگان جهان اسلام ارتباط برقرار می شود.


1399/07/28
19:18:03
5.0 / 5
1412
تگهای خبر: سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است