جشنواره فیلم فجر را می توان با ۲۰ درصد ظرفیت سینماها برگزار كرد

جشنواره فیلم فجر را می توان با ۲۰ درصد ظرفیت سینماها برگزار كرد آبی طرح: مدیرعامل موسسه تصویر شهر درباره اهمیت یا نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر، اظهار داشت: در این شرایط کرونا هم می توان جشنواره فیلم فجر را با 20 درصد ظرفیت سالن های بزرگ کشور برگزار کرد.



به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، هاشم میرزاخانی درباره وضعیت سینماها در روزهای کرونا، اظهار داشت: سینماها و جریان فرهنگ و هنر بعنوان نخستین مدافعان از همان روزهای اولیه انتشار کرونا به میان آمدند، تمامی سالن ها را بستند و از تجمع مردم جلوگیری کردند و در کنار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای کنترل این بیماری لبیک گفتند و این مسئله منجر گردید که حوزه سینما، تئاتر و موسیقی از نظر چرخش اقتصادی و اشاعه فرهنگ صدمه جدی ببیند.

وی اضافه کرد: در خلال این مدت شاهد بازگشایی اصنافی بوده ایم که هیچ قابلیت کنترل فاصله های اجتماعی را ندارند. مترو ها، بازار و مراکز تجمعی مملو از جمعیت است و فقط سالن های فرهنگی هنری همچون سینما که کل ضریب اشغال آن به ۳۰ درصد هم نمی رسد، بسته است. در حالیکه سینماها تنها جایی است که قابلیت شماره گذاری دارد و ما به سادگی می توانیم فاصله اجتماعی را کنترل نماییم.

میرزاخانی افزود: در کشور ما پنج هزار نفر مستقیماً در حوزه پخش و اکران سینماها فعالیت دارند و شیوع کرونا سینماها را به نابودی کشانده و خانواده این صنف را گرفتار بحران کرده است.

مدیر عامل موسسه تصویر شهر با اشاره به اینکه ما باید با این بیماری زندگی نماییم، خاطرنشان کرد: تنها جایی که در اثر هر گونه اتفاقی در کشور صدمه می بیند حوزه فرهنگ و هنر است. اگر جشنواره ای که موتور محرکه مردم برای فیلم دیدن و انگیزه ای برای رقابت بین فیلمسازان است، تعطیل شود چرخه اکران و تولید را عقب می اندازد و در نهایت فعالیتهای فرهنگی هم عقب می افتد. این مورد اتفاق پسندیده ای نیست و باید برای آن تدبیری اندیشید.

میرزاخانی افزود: ما در کشوری زندگی می نماییم که کل جمعیت سینما رو در بالاترین میزان خود به دو میلیون نفر می رسد یعنی از هر ۸۰ نفر ۲ نفر علاقه مند به سینما و سینما رو هستند و اگر بخواهیم با همین شیوه رفتار نماییم و ادامه دهیم در آینده ای نزدیک مدیوم سینما در کشور کاملا حذف خواهد شد.

میرزاخانی درباره شیوه برگزاری جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: من درباره برگزاری مهمترین رویداد سینمایی کشور در این ایام پیشنهادی داده ام که به سادگی می توان با ۲۰ درصد ظرفیت سالن های بزرگ یعنی سینپلکس ها و کامپلکس ها، جشنواره فیلم فجر را برگزار کرد و ما هم به نوبه خود در موسسه تصویر شهر-سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و بعنوان نماینده شهرداری تهران از هر امکاناتی که بتوانیم در اختیار این رویداد سینمایی بگذاریم، دریغ نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در این طرح پیشنهادی سالن های با ۳۰۰ صندلی می توانند با رعایت فاصله اجتماعی و اشغال حداکثر ۵۰ صندلی و نمایش روزانه با حداکثر ۲ فیلم و فاصله زمانی مناسب در کنار جشنواره قرار بگیرند، یعنی ۲۲ اثری که در بخش مسابقه سینمای ایران هستند با یک فاصله زمانی مناسب در جدول نمایش گنجانده شود. همینطور رسانه ها پوشش خبری دهند، آثار داوری شوند و مراسم اختتامیه محدودی هم برگزار گردد.

دبیر جشنواره فیلم شهر در مورد برگزاری نمایش های مردمی جشنواره فجر اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر، سال تحویل سینمای ایران است و هر ساله با آغاز سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، علاقمندان سینما مشتاقانه منتظر برگزاری مهمترین رویداد سینمایی کشور هستند. ازاین رو با عنایت به تعدد پردیس های سینمایی که در کشور داریم می توانیم با رعایت ضوابط، مقررات و پروتکل های بهداشتی این بخش را هم برگزار نماییم.

به گزارش آبی طرح به نقل از ایرنا، فراخوان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه منتشر گردید که سبب برخی اظهار نظرها موافق و مخالف درباره برگزاری شدن یا نشدن جشنواره را در رسانه های مختلف بیان کرد.




1399/09/15
13:24:37
5.0 / 5
601
تگهای خبر: آموزش , تصویر , جشنواره , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است