استادكار قلم زنی مس:

هنرمندان قلم زنی مس در زنجان

هنرمندان قلم زنی مس در زنجان به گزارش آبی طرح یك استادكار قلم زنی مس اظهار داشت: یكی از مهم ترین مشكلاتی كه هنرمندان قلم زن مس در زنجان دارند شناخته نشدن این هنر است. زیرا این هنر و حتی قلم زنی روی فلزات دیگر را متعلق به اصفهان می دانند و هرچه قدر هم هنرمندان این عرصه در زنجان آثار خوبی عرضه دهند، مجالی برای حضور ندارند و همین مسئله باعث گمنام ماندن این هنر در استان شده است.



حسین اشرفی در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: هنر قلم زنی حاصل یك عمر تجربه است كه یك هنرمند ساعت ها با عشق برای تولید یك اثر صرف می كند بر همین مبنا می توان گفت آثار هنری گران نیست و به این بهانه نباید تولیدات این حوزه مورد بی مهری مخاطبان قرار گرفته و جایی در سبد خرید خانواده ها نداشته باشد.

این استادكار قلم زن كه با تاسیس یك هنركده در زمینه آموزش مهارت آموزان فعالیت دارد، تصریح كرد: توجه به بسته بندی شكیل می تواند در جذب مخاطب به تولیدات هنری این عرصه بسیار اثرگذار باشد و با عنایت به اینكه یك هنرمند شاید وقت یا توان كافی برای ورود به این حوزه تخصصی را نداشته باشد، همراهی افرادی كه در این زمینه مهارت كافی را دارند به نظر بسیار لازم و پرارزش است.

وی، بازاریابی و معرفی محصولات هنری را یكی دیگر از مولفه های اثرگذار در جلب توجه مخاطبان عنوان نمود و اظهار داشت: تولید زمینه معرفی محصولات هنری، استفاده از فضای مجازی همینطور حضور در محافل عمومی و تولید غرفه در نمایشگاه ها كه امكان بازدید عمومی را از تولیدات هنری فراهم می كند، مجالی برای به عرصه كشاندن هنر دست قلم زنان و فعالان این عرصه است.

اشرفی تصریح كرد: شاید با تشكیل انجمن برای این صنف و پیگیری خواسته های فعالان این حوزه همینطور تولید زمینه هم افزایی با سایر هنرمندان بتوان این چرخه هنری را تكمیل كرد و هنر قلم زنی را بیش از پیش در سطح استان و حتی در عرصه های ملی و بین المللی مطرح كرد زیرا این فعالان به سهم خود می توانند با تاكید بر توان داخلی و با قدم هایی هر چند كوچك، سهم مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند.



 

1396/08/15
13:15:25
5.0 / 5
4787
تگهای خبر: هنر , هنرمند , استاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است