یك آهنگساز در گفت وگو با ایسنا:

موسیقی مذهبی در تمام دنیا كاربرد بالایی دارد

موسیقی مذهبی در تمام دنیا كاربرد بالایی دارد آبی طرح: یك آهنگساز اعتقاد دارد كه در مناسبت های مذهبی در انجام فعالیت های موسیقایی تضاد وجود دارد؛ چراكه برگزاری كنسرت های متناسب ایام محرم و صفر همانند كنسرت های اركستر ملی و یا اركستر سمفونیك تعطیل می گردد ولی تمام تئاترها به فعالیت خود ادامه می دهند و حتی بعضی از آن ها دارای موسیقی شاد هستند. او برای حل این مسأله برگزاری كنسرت ها و فعالیت های  موسیقی تخصصی مذهبی را پیشنهاد داد.


مهیار علیزاده در گفت وگو با ایسنا درباره راهكارهایی كه به برگزاری كنسرت و ادامه فعالیت های موسیقایی در مناسبت های مذهبی می انجامد، بیان كرد: تا سال ۹۵ در روزهای محرم و صفر و ماه رمضان كنسرت موسیقی برگزاری نمی شد؛ تا اینكه كنسرت من با علیرضا قربانی در سال ۹۵ بعنوان نخستین كنسرت در ماه رمضان كه با این ایام متناسب بود، برگزار گردید.
او افزود: جامعه در روزهای عزاداری خصوصا در ۱۰ روز اول محرم، پذیرای اجراهای صحنه ای نامتناسب با این ایام نیست. البته فعالیت های موسیقی در روزهای عزاداری به صورت كامل متوقف نمی شود؛ چراكه بعضی از فعالان موسیقی در این ایام به ضبط آهنگ می پردازند و یا در خارج از كشور كنسرت برگزار می كنند.
وی در عین حال این نكته را خاطرنشان كرد كه «اجراهای صحنه ای موسیقی مذهبی مخاطب زیادی ندارد و تعداد هنرمندانی كه در این حوزه از موسیقی فعالیت می نمایند، پایین است.»
با این وجود این آهنگساز پیشنهاد داد كه در روزهای عزاداری می توان موسیقی تخصصی مذهبی اجرا كرد. او بیان كرد: در همه جای دنیا و در اغلب ادیان، موسیقی مذهبی كاربرد بالایی دارد. در واقع در همه جای دنیا موسیقی با مذهب شروع شده است.
او تصریح كرد كه منظورش از موسیقی مذهبی صرفا نوحه خوانی و یا مداحی نیست بلكه وجوه دیگر را هم شامل می گردد.
علیزاده در انتها به ایسنا اطلاع داد كه مشغول ضبط چند آلبوم موسیقی به صورت موازی است؛ سه آلبوم باكلام و یك آلبوم بی كلام كه احیانا امسال یا سال دیگر منتشر می شوند.



1397/07/21
13:55:42
5.0 / 5
4064
تگهای خبر: آهنگ , آهنگساز , اركستر , تخصصی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است