رشد ۳ و هشت دهم درصدی مخاطبان سیما در بهار ۹۹

رشد ۳ و هشت دهم درصدی مخاطبان سیما در بهار ۹۹ آبی طرح: بر طبق تازه ترین نظرسنجی منتشرشده از طرف مركز تحقیقات رسانه، در بهار امسال، 80.2 درصد مردم بیننده برنامه های مختلف سیما بوده اند كه در مقایسه با بهار 98، تعداد بینندگان 3.8 درصد رشد داشته است.


بر اساس اعلام نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه از مخاطبان سیما در بهار امسال، ۸۰.۲ درصد مردم بیننده برنامه های مختلف سیما بوده اند که در مقایسه با بهار ۹۸، تعداد بینندگان ۳.۸ درصد رشد داشته است. در بین شبکه های مختلف، شبکه سه سیما با ۵۱.۸ درصد مخاطب در رتبه اول شبکه ها قرارگرفته و بعداز آن شبکه یک سیما با ۴۹.۱ درصد، شبکه خبر معاونت سیاسی با ۴۵.۲ درصد و شبکه آی فیلم معاونت برون مرزی با ۴۳.۱ درصد در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بر این اساس، شبکه خبر معاونت سیاسی با ۱۴.۴ درصد رشد نسبت به میزان بیننده در فصل بهار ۹۸ در صدر شبکه های تلویزیونی از منظر رشد مخاطب قرار گرفت.
بعد از شبکه خبر، شبکه های مستند، سلامت، قرآن و معارف، نمایش و یک سیما به ترتیب با ۱۰، ۸.۱، ۷.۷، ۶.۶ و ۵.۱ درصد رشد نسبت به بهار ۹۸ در رتبه های دوم تا ششم قرار گرفتند.
سه ساعت و نیم؛ میانگین حضور بینندگان پای برنامه های تلویزیون
بر اساس این نظرسنجی «بینندگان» سیما، بطور میانگین سه ساعت و ۳۰ دقیقه پای برنامه های تلویزیون نشسته اند که این رقم نسبت به بهار سال قبل هشت دقیقه افزایش داشته است. در بهار ۹۸ میانگین تماشای تلویزیون در میان «بینندگان» دو ساعت و ۲۲ دقیقه بود.
در همین حال، در بهار امسال ۲۵.۲ درصد بینندگان در شبانه روز «پنج ساعت و بیشتر» تلویزیون تماشا کرده اند که این آمار نسبت به پارینه ۲.۲ درصد افزایش نشان میدهد.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، پربیننده ترین ساعت در شبانه روز برای تماشای تلویزیون در بهار ۹۹ و ۹۸ ساعت ۲۱ تا ۲۲ بوده است، با این تفاوت که در بهار ۹۹ به میزان بینندگان ۸.۶ درصد افزوده شده است.
بر اساس نتایج به دست آمده از این نظرسنجی، ساعت ۲۱ تا ۲۲ با ۷۲.۶۲ درصد مخاطب، ساعت ۲۲ تا با ۷۱.۲۱ درصد مخاطب و ساعت ۲۰ تا ۲۱ شب با ۶۰.۹ درصد مخاطب به ترتیب پرمخاطب ترین ساعات تماشای تلویزیون بوده اند.
نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان میدهد که شبکه های سه سیما، یک سیما، خبر معاونت سیاسی، آی فیلم معاونت برون مرزی و دو سیما بیشترین مخاطب را در فصل بهار داشته اند.
وقتی نظرسنجی مخاطبان سیما در بهار ۹۹ را با نظرسنجی بهار ۹۸ مقایسه می نماییم مشخص می شود که شبکه خبر معاونت سیاسی و شبکه های مستند، سلامت، قرآن و معارف، نمایش و یک سیما بیشترین رشد مخاطب را نسبت به زمان مشابه سال قبل از آن خود کرده اند.
نظرسنجی مرکز مطالعات نشان می دهد ۴۹.۱ درصد بینندگان، بیشترین دلیل شان برای تماشای برنامه های تلویزیون «سرگرمی و تفریح» بوده است.
بر اساس این نظرسنجی، در بین انواع برنامه ها سریال ها با ۶۰.۶ درصد و اخبار با ۵۴ درصد پربیننده ترین قالب های برنامه ای تلویزیونی بوده اند.



منبع:

1399/04/24
14:31:21
5.0 / 5
2259
تگهای خبر: فیلم , مستند , نمایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است