ایران درودی: دعا كنید برای افتتاح موزه زنده بمانم

ایران درودی: دعا كنید برای افتتاح موزه زنده بمانم به گزارش آبی طرح ایران درودی، هنرمند نقاش پیشكسوت در مراسم واگذاری زمین موزه خود، اظهار داشت: دعا كنید كه برای افتتاح موزه زنده باشم؛ چون هیچ كسی غیر از من نمی تواند این موزه را مركز فرهنگی ایران با دنیا كند. این كار را من می توانم انجام دهم. این موزه باید تحرك داشته باشد و نباید فقط مخصوص نمایش آثارم باشد.


به گزارش آبی طرح به نقل از ایسنا، مراسم واگذاری زمین و افتتاح پروژه عمرانی موزه ایران درودی، هنرمند نقاش پس از چهار سال پیگیری و تلاش، عصر روز سه شنبه (۳۱ اردیبهشت ماه) با حضور این بانوی هنرمند، پیروز حناچی (شهردار تهران)، محمدرضا دهداری (شهردار منطقه شش تهران)، محمدرضا كارگر (مدیر اداره كل موزه های كشور) و تعدادی از هنرمندان و مدیران شهرداری تهران برگزار گردید.
در ابتدای مراسم كلیپی پخش گردید كه در بخشی از آن ایران درودی از طولانی شدن فرایند تأسیس موزه گله كرد.
وی همینطور ابراز شادمانی كرد، فرصت تأسیس این موزه بعد از چهار سال تلاش و پیگیری فراهم گشته است.
سپس این هنرمند كه از او با عنوان اولین بانوی نقاش ایرانی یاد می شود، به روی صحنه آمد و در سخنانی از شهردار و شورای شهر تهران تشكر كرد كه در تأسیس این موزه همكاری لازم را انجام دادند.
او اظهار نمود: كاری كه چهار سال به دنبال آن بودم، در این دوره ظرف ۴۸ ساعت انجام شد.
این بانوی هنرمند افزود: خوشحالم آنقدر صبر و شكیبیایی كردم كه بالاخره توانستم به نتیجه برسم. لازم است كه هنر معاصر ایران گسترش یابد و راه اندازی این موزه می تواند آغاز این امر باشد. امیدوارم موزه های مختلف دیگری توسط هنرمندان و دولت ایران ساخته شود و ملت ایران كه سابقه هنر ۷ هزار ساله را دارد، نشان بدهد كه تا چه اندازه در هنر معاصر هم باهوش و با استعداد است.
درودی خاطرنشان كرد: من همیشه بعنوان یك زن افتخار كرده ام ایرانی هستم و امیدوارم كه لیاقت داشتن نام «ایران» را داشته باشم؛ برای این اسم خیلی زندگی ام را گران پرداختم. برای تأسیس این موزه هم همه جانبه تلاش و چهار سال پایداری كردم تا در این مرحله معجزه رخ دهد. در سال ۴۷ وقتی اثرم در اغلب مجله های معتبر دنیا چاپ شد به این فكر افتادم كه موزه ای از آثارم را در كشورم بسازم. از آن زمان دیگر آثارم را نفروختم و برگزیده هایش را برای ملت ایران انتخاب كردم. من ایرانی و خراسانی هستم و آثارم به اینجا متعلق می باشد و نه جای دیگر. خانه ام در پاریس را برای هزینه ساختمان موزه فروختم و ۱۹۵ اثر را به صورت رسمی به بنیادم بخشیدم كه ثبت ملی بشوند. من هر چه دارم و ندارم را بعنوان یك ایرانی به ملتم بخشیدم و خواستم ثابت كنم كه از كشوری هستم كه فردوسی شاعر آن است. فردوسی از كودكی به من یاد داد كه چو ایران نباشد تن من مباد. فكر نكنید حماسی صحبت می كنم، بلكه از كودكی عاشق این سرزمین و فرهنگش بود.
در حالیكه این بخش از گفته های ایران درودی تشویق حاضران را به همراه داشت، او سخنانش را اینگونه افزود: آقای درویش كه در جهان بعنوان یكی از برگزیدگان هنر معماری شناخته شده هستند، معماری موزه را بر عهده دارند كه معماری آنرا به من هدیه كردند، چون من دیگر نمی توانستم هزینه آنرا بپردازم. امیدوارم این موزه ای كه با عشق ایجاد می شود، یادآور بزرگمرد تاریخ ایران، كوروش كبیر باشد كه حقوق بشر را به تاریخ هدیه داد و یادآور بزرگمرد شعر فارسی، فردوسی باشد.
درودی اظهار داشت: دعا كنید كه برای افتتاح موزه زنده باشم؛ چون هیچ كسی غیر از من نمی تواند این موزه را مركز فرهنگی ایران با دنیا كند. این كار را من می توانم انجام دهم. این موزه باید تحرك داشته باشد و نباید فقط مخصوص نمایش آثارم باشد.





در ادامه سخنان ایران درودی، ابلاغیه شهردار برای افتتاح موزه ایران درودی توسط پیروز حناچی به او اهدا شد.
همینطور پیروز حناچی، شهردار تهران هم در سخنانی اظهار نمود: خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد. تشكر می كنم از خانم درودی كه با آثار زیبا، این مظهر زیبایی را به یاد ما آورده و می آورند. امروز اتفاق خوبی به همراه شورای شهر و شهداری تهران در حال وقوع است و مقرر است ثروتی به ثروت های فرهنگی شهر اضافه شود. در دنیای امروز ساختمان های بزرگ و مال های تجاری ثروت شهرها نیستند، بلكه ارزش های هنرمندانه و معمارها است كه به جاذبه های یك شهر می افزاید و آنرا تبدیل به مقصد می كند. شهرهای موفق دنیا در این بخش ها سرمایه گذاری می كنند و به این می بالند كه تعداد زیادی گالری و نمایشگاه دارند.
وی در ادامه خطاب به ایران درودی، تصریح كرد: ممنون كه آثارتان را به مردم این شهر اهدا كردید، فضایی را برای جاودان ماندن آثار فراهم كردید و ارزشی به ارزش های شهر افزودید. ما در شورای شهر و شهرداری بستر كار را فراهم می نماییم و اصل كار را شما انجام داده اید. امیدواریم شهر ما آنقدر از این ارزش ها داشته باشد كه از زیباترین شهرهای دنیا باشد؛ كه اتفاقاً هست، ولی ما ارزش های آنرا فراموش كرده ایم. ما كمتر شهری را در دنیا داریم كه رشته كوه های البرز را در دل خود داشته باشد و این تعداد آثار داشته باشد، اما ما این ارزش ها را فراموش كرده ایم.
شهردار تهران اضافه كرد: من خوشحالم كه شما این بستر را فراهم كردید و كه این اتفاق بیفتد. خانم درودی می توانستند آثارشان را در گالری های معروف دنیا به نمایش بگذارند، اما انتخاب كردند كه آنها را در این شهر به نمایش بگذارند.




منبع:

1398/03/01
17:41:13
5.0 / 5
4206
تگهای خبر: پیشكسوت , جاذبه , چاپ , زیبایی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است