تعطیلی برنامه های فرهنگی، هنری و سینمایی تمدید شد

تعطیلی برنامه های فرهنگی، هنری و سینمایی تمدید شد آبی طرح: مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه ای اعلام كرد، به سبب شیوع ویروس كرونا تعطیلی تمام برنامه های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر كشور به مدت یك هفته دیگر تا تاریخ 16 اسفندماه تمدیدمی شود.


به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این اطلاعیه آمده است: «پیرو اطلاعیه مورخ سوم اسفند ماه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنا به سفارش ستاد ملی مبارزه با كرونا در خصوص عدم برگزاری اجتماعات غیر الزامی و ضرورت رعایت سفارش های اكید پزشكی و بهداشتی، بدینوسیله ضمن قدردانی از همراهی شایسته فعالان و صنوف مرتبط در این خصوص اعلام می دارد تعطیلی تمام برنامه های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر كشور به مدت یك هفته دیگر تا تاریخ ۹۸/۱۲/۱۶ تمدید می شود.
لازم به ذكر است نحوه ادامه برنامه ها بعد از این تاریخ، مطابق شیوه نامه ای خواهد بود كه با همكاری و پیشنهاد صنوف تخصصی تهیه و اطلاع رسانی می شود.»
پیش از این همزمان با شیوع ویروس كرونا در كشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه ای تمامی برنامه های فرهنگی، هنری و سینمایی در سالن های سراسر كشور را تا تاریخ ۹اسفندماه تعطیل اعلام نموده بود.
بیماری كووید-۱۹ ناشی از ویروس كرونا جدیدی است كه از اوایل ماه دسامبر سال قبل میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. این بیماری تا امروز (سه شنبه) موجب مرگ ۲ هزار و ۷۰۴ نفر در جهان شده است كه بیشتر آنان در چین بوده اند.
براساس اعلام رئیس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، آمار مبتلایان به ویروس كرونا درایران به ۱۳۹ نفر و موارد فوت ناشی از آن به ۱۹ نفر رسیده است.
این بیماری بااینكه واكسن و درمان خاصی ندارد؛ قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهكارهای ساده می توان از شیوع و مبتلاشدن به این كرونا جلوگیری كرد؛ مردم باید از تردد و تماسهای غیرضروری و حضور در اجتماعات پرهیز كنند، فاصله منطقی را با همه افراد (یك متر) رعایت كرده و روبوسی و دست دادن را كنار بگذارند. همین طور افرادی كه علایم سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند، به سرعت مراقبت های درمانی را بوسیله پزشكان انجام دهند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.



منبع:

1398/12/08
15:13:57
5.0 / 5
3151
تگهای خبر: آموزش , تخصصی , سینما , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است