آیت الله رمضانی:

توجه جدی به قرآن منجر به تشكیل مقتدرترین قدرت اسلامی می شود

توجه جدی به قرآن منجر به تشكیل مقتدرترین قدرت اسلامی می شود به گزارش آبی طرح دبیركل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اعتقاد دارد اگر مسلمانان، قرآن را به صورت جدی و باورمندانه مورد توجه قرار می دادند، مقتدرترین قدرت ها در جوامع بشری را تشكیل می دادند.



به گزارش مجمع جهانی خاندان (ع) آیت الله رضا رمضانی روز شنبه به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان با تاکید بر تلاوت قرآن کریم در این ماه اظهار داشت: گاهی یک آیه قرآن تحولی در انسان بوجود می آورد. خیلی از مسلمانان نسبت به قرآن کم مهری کردند. اگر قرآن را به صورت جدی مورد توجه قرار می دادند و در جامعه اسلامی باورمندانه در تحقق درس های آن تلاش می کردند، مقتدرترین قدرت ها در جوامع بشری به لحاظ علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مسلمانان بودند.

وی با اشاره به آیه ۱۰ سوره انبیاء که می فرماید (همانا ما به سمت شما امت کتابی که مایه شرافت و عزت شماست فرستادیم، آیا نباید در این کتاب بزرگ تعقل کرده و حقایق آنرا فهم کنید؟) اظهار نمود: ما باید بعد از تلاوت و تدبر و تفکّر در معرض قرآن قرار دهیم و حقائق آن را قدر ظرفیت در خود محقق نمائیم.

رمضانی با قرائت بخشی از دعای پس از هر نماز در ماه مبارک اضافه کرد: وقتی می گوییم اَللّهُمَّ اَغْنِ کُلَّ فَقیر و اللَّهُمَّ اشْفِ کُلَّ مَرِیض در واقع دعاهایمان در ماه مبارک رمضان جهانی و بین المللی است. بعضی از مشکلات، مسلمان و غیرمسلمان ندارد. بیشتر از یک میلیارد کودک و نوجوان از کشورهای مسلمان و غیرمسلمان از فقر و سوءتغذیه رنج می برند.

وی اضافه کرد: روزه یک فرصت است و اگر همین گرسنگی و تشنگی برای انسان باشد آثار بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت. بخشی از آثار روزه اخروی و بخش دیگر دنیوی است که روزه گرفتن سیستم دفاعی بدن را برپایه آنچه که متخصصان گفته اند بالا می برد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه "تقوا" از آثار مهمی است که فرد روزه دار می تواند به آن برسد خاطرنشان کرد: در ماه رمضان یک نوع تساوی بین فقر و غنا خواهد بود و قلب انسان ها نرم و لطیف می شود که زمینه بهره مندی از فیض الهی را فراهم می آورد.

آیت الله رمضانی اظهار داشت: در بعضی روایات آمده است اگر آثار واقعی روزه را می دانستیم آرزو می کردیم که همیشه ماه رمضان باشد.

وی همینطور با صدور پیامی حلول ماه مبارک رمضان را به اعضای مجمع عمومی، نمایندگان، مبلغان و مرتبطان مجمع جهانی خاندان (ع) در تمام نقاط جهان تبریک گفت و اضافه کرد: رمضان المبارک، فصل بهار قرآن، ماه رحمت و غفران، ماه ضیافت حضرت سبحان و ربیع ستایشگران و عابدان است. امیدوارم که همه ما بتوانیم روزهای پر برکت و شب های پر فیض و با معنویت این ماه را غنیمت شمرده، در حد ظرفیت خود از آنها بهره ببریم و گامی به سمت رضوان الهی برداریم.


1399/02/06
23:00:56
5.0 / 5
2421
تگهای خبر: سیستم , فرهنگ , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است