درگذشت قدیمی ترین عكاس خبری آذربایجان شرقی

درگذشت قدیمی ترین عكاس خبری آذربایجان شرقی آبی طرح: كاظم علیزاده نوبری كه بعنوان قدیمی ترین عكاس خبری آذربایجان شرقی شناخته می شد، در سن ۷۹ سالگی دارفانی را وداع گفت.


به گزارش آبی طرح به نقل از ایسنا، نوبری متولد سال ۱۳۱۸ بوده و بیش از ۵۰ سال با مطبوعات در زمینه عكس خبری همكاری داشت.
وی پس از ظهر یكشنبه (سوم تیر ماه) به دلیل كسالت درگذشت.
پیكر این عكاس پیشكسوت مطبوعات و رسانه های آذربایجان بامداد امروز، سه شنبه تشییع شد و مراسم شام غریبان آن مرحوم از ساعت ۱۸: ۳۰ الی ۲۰: ۳۰ در حسینیه موسی بن جعفر برگزار می گردد.
انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران آذربایجان شرقی به دنبال درگذشت كاظم علیزاده نوبری عكاس پیشكسوت مطبوعات آذربایجان پیام تسلیتی به شرح زیر صادر كرد:

"دست تقدیر نوبرانه دیگری از بوستان مطبوعات آذربایجان گلچین كرد
دست تطاول روزگار، دیگر بار از آستین فرشته مرگ برون آمد و گل دیگری را از بوستان معطر و پرافتخار آذربایجان برچید.
این دفعه و در آغازین روزهای گرم تابستان، تقدیر، نوبرانه ای از اصحاب رسانه گلچین كرد و «نوبری عزیز» را از جمع مشتاقان و اصحاب فرهنگ و هنر و مطبوعات به سمت جهان ابدی پرواز داد و همكاران و خبرنگاران و عكاسان مطبوعاتی را داغدار كرد.
كاظم علیزاده نوبری، عكاس پیشكسوت مطبوعات و رسانه های آذربایجان كه نه تنها خبرنگاران بلكه اغلب مردم آذربایجان و ایران و روزنامه خوان های وفادار، با عكس ها و تصاویر این پیر تصویرساز، خاطره ها دارند جمع ما را ترك كرد تا به خیل سفركردگان قبلی این جمع مانند زنده نامان: آرش آزاد، اعلمی، حمزه زاده، شفائی و... بپیوندد.
نوبری با كوله باری از تجربه و پشتكار و همت و تعصبی كه نسبت به شرافت قلم و لنز دوربین داشت با ثبت دقیق واقعیت های اجتماعی، سیاسی و ورزشی، چراغ راهی است برای همه زنان و مردان و جوانانی كه اخیرا قدم در راه پر فراز و نشیب «اطلاع رسانی» و مطبوعات گذاشته اند.
باید درس غیرت و مردانگی و تلاش خستگی ناپذیر را از مردی بیاموزیم كه در دوران فقدان تكنولوژی های پیشرفته رسانه ای و در نبود امكانات تصویربرداری مدرن روز، خاطره انگیزترین تصاویر و ماندگارترین لحظات شادی آفرین و غمبار را ثبت و ضبط كرد تا آیندگان با تورق برگ های تاریخ، ضمن اشرافیت كاملِ تصویری بر رویدادهای گذشته، بر ذوق هنری و همت و ایثار این پیر و مرشد مطبوعات آفرین بگویند.
یك بار دیگر، درگذشت این همكار سختكوش و دلجوان جامعه مطبوعاتی ایران و آذربایجان را به عموم همكاران رسانه ای و خانواده داغدار ایشان تسلیت گفته و از درگاه احدیت برای آن عكاس فرهیخته و یار وفادار، رحمت و مغفرت الهی و علو درجات مسئلت می نمائیم.»
به گزارش آبی طرح به نقل از ایسنا، محمد سلطانی فر هم در پیامی درگذشت «كاظم علیزاده نوبری» عكاس پیشكسوت مطبوعاتی را تسلیت گفت.
در پیام معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت زنده یاد حاج كاظم علیزاده نوبری، عكاس پیشكسوت مطبوعات را به خانواده محترم ایشان، دوستان و جامعه رسانه ای كشور بویژه فعالان مطبوعاتی استان آذربایجان شرقی تسلیت می گویم. از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت الهی و برای بازماندگان ایشان، صبر مسالت دارم.»
مرحوم علیزاده نوبری كه بعنوان قدیمی ترین عكاس خبری آذربایجان شرقی شناخته می شد، خیلی از وقایع مهم ایام انقلاب و دفاع مقدس و همینطور رویدادهای بین المللی ورزشی را عكاسی كرده است.



1397/04/06
14:34:15
5.0 / 5
4802
تگهای خبر: پیشكسوت , تصویر , عكاس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است