تجارب ثبت تصاویر پیاده روی اربعین از زبان ۲ عكاس

عكاسی از اربعین تكراری نمی گردد

عكاسی از اربعین تكراری نمی گردد آبی طرح: بعضی از عكاسانی كه سال ها سابقه عكاسی از مراسم اربعین را دارند، یكی از بزرگترین مشكلات عكاسی در این رویداد را دریافت مجوز از كشور عراق و نبود اینترنت می دانند.


پوریا پاكیزه ـ عكاس ایسنای همدان ـ كه سابقه عكاسی از هفت مراسم اربعین و دو عاشورا را در كربلا دارد، درباره مشكلات عكاسی در این رویداد اظهار نمود: شش سال پیش كه برای عكاسی از این رویداد می رفتم شاید تعداد كل عكاسانی كه از رسانه های ایرانی و عراقی جمع می شدند به ۱۰۰ نفر نمی رسید اما امسال حدود ۳۰۰ مجوز فقط برای عكاسان ایرانی صادر شده بود.
او بیان كرد: با عنایت به اینكه من سال ها برای عكاسی از این رویداد می روم، رابط عراقی من را می شناسد و معرفی نامه ای كه از رسانه ام می برم را نمی خواهد اما امسال بسیاری مجوز عكاسی گرفته بودند تا فقط برای صفحه شبكه های اجتماعی شخصی شان عكاسی كنند. ما باید اول از مسیر پیاده روی عكاسی نماییم تا به كربلا برسیم و بتوانیم مجوز عكاسی بگیریم اما وقتی می خواهیم برای این كار اقدام نماییم متوجه می شویم ظرفیت پر شده و دیگر مجوز نمی دهند. مگر ایران چه تعداد رسانه مهم و معتبر دارد كه این حجم زیاد عكاس برای گرفتن مجوز اقدام می كنند؟
این عكاس افزود: عراقی ها هم نمی دانند كدام رسانه ایران معتبر و كدام غیرمعتبر هستند. فقط یك معرفی نامه به زبان عربی در سربرگ با مهر رسانه می خواهند تا مجوز و همان كارت عكاسی را صادر كنند و چون ظرفیت مشخصی دارد، هر كسی كه نامه را زودتر ببرد، مجوز می گیرد.
پاكیزه اعلام نمود: امسال به علت اینكه تعداد عكاسان بسیار زیاد شده بود، اداره ای برای این كار بوجود آورده بودند كه باید پروسه عجیب و غریبی را انجام می دادیم كه عكاسان رسانه ها را واقعا اذیت می كرد. این مورد به یك مشكل بزرگ برای عكاسان رسانه های معتبر تبدیل گشته است كه متاسفانه سال به سال هم جدی تر و بزرگ تر می گردد. حتی هجوم عكاسان از كشور ایران باعث تغییر نگاه عراقی ها هم شده است.
عكس پاكیزه از شب اربعین

1397/08/10
00:35:41
5.0 / 5
4707
تگهای خبر: عكاس , عكاسی , عكس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است