مدیركل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران:

ایرنا برای تربیت مبلغ یاری رسان شود

ایرنا برای تربیت مبلغ یاری رسان شود به گزارش آبی طرح مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران با تاکید بر تعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) برای تربیت مبلغان، اظهار داشت: از جانب دیگر ما نیز شبکه های مردمی تبلیغی را فعال کردیم تا مردم با حضور در عرصه های مختلف بار فرهنگی و تبلیغی به دوش بگیرند.


حجت الاسلام علی اصغر سهرابی روز یکشنبه بعد از بازدید از ایرنا در جمع مدیران سردبیران و خبرنگاران ایرنا گفت: در تبلیغ باید آحاد مردم با نگاه وظیفه مندی وارد شوند تا اراده جمعی دراین زمینه به وجود بیاید و ما نیز در سازمان تبلیغات کمک کننده هستیم و خودرا رقیب مردم نمی دانیم.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با اعلان اینکه تهرانی ها در عرصه های مختلف حضور فعال دارند اظهار داشت: شهروندان پشت یکدیگر ایستاده اند و این امر در برنامه های فرهنگی و دینی در محله های شهر مشهود است.

وی افزود: امام راحل تاکید داشتند که باید خوبی ها را نشر بدهیم، بدین جهت این سازمان اقداماتی را که مردم در محله های شهر انجام داده اند را تبلیغ کرده و در میان مردم مخابره می کند.

سهرابی با اشاره به این که رویکرد اصلی در سازمان تبلیغات اسلامی، مردمی سازی تبلیغ است اظهار داشت: لازم است تا مردم خودرا در جایگاه تبلیغ دین ببینند.

وی با اعلان اینکه ما در شان اجتماعی افرادی بعنوان مبلغ داریم که دین را یاد می گیرند و به مردم آموزش می دهند، اظهار داشت: آنچه که مطلوب است در جامعه شناختی این است که همه برای خود جایگاه تبلیغی دین را قایل باشند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران اشاره کرد: هر شخصی برمبنای دین مسئول است که در وضعیت خاص امر به معروف و نهی از منکر کند و این یک وظیفه همگانی است.

وی به تبلیغ دین اسلام و باورها در فضای مجازی اصرار کرد و اظهار داشت: وقتی دین تبلیغ می شود که همه ما مبلغ باشیم و به همان میزان که دین را بلد هستیم در فضای مجازی و اجتماعی به آن بپردازیم و بعنوان یک رسالت دینی و انسانی به آن دقت کنیم.

سهرابی با تاکید به این که باید شهروند مبلغ در جامعه تربیت شود، اضافه کرد: نباید تبلیغ دین متوقف شود بدین جهت تا زمانی که شهروند مبلغ فعال نشود کار بروز عینی ارزش های دینی محقق نخواهد شد.

وی افزود: همچنان که در شئون دیگر اجتماعی برای هر کاری یک مسوول و متولی تعیین شده است در تبلیغ نیز این امر اتفاق افتاده است اما تبلیغ، کار یک صنف خاصی نیست و سازمان تبلیغات به دنبال تامین زیرساخت هاست و ساختارهای حمایتی و روایت گر اقدامات فرهنگی و دینی مردم است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به این که همه ما در مناسبات و روابط اجتماعی تجلی دهنده ارزش های دینی هستیم اظهار داشت: باید مردم را بجای مخاطب، فعال و کنش گر عرصه تبلیغات کرد و باید مخاطب را به میدان آورد.

وی اضافه کرد: تولید محتوا انجام داده ایم و از مردم تقاضای ابراز باورها و سلایقشان را داریم؛ کسی که به میدان ابراز و تعاملات می آید بعنوان مبلغ تشنه می شود که باید معرفت و دانشش را ارتقا دهد تا بتواند عملکرد بهتری داشته باشد.

سهرابی همین طور به حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ اشاره نمود و اظهار داشت: وظیفه ما مشارکت و حضور حداکثری بود و در این راستا در سطح استان بیش از ۳۰۰ برنامه انجام شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران بیان داشت: در این راستا مجموعه ای از آموزش ها را ارائه کرده و برای جذب حداکثری مردم برنامه ریزی کردیم، صرف نظر از این که چه کسی منتخب می شود، باورها را بر پایه مردم سالاری دینی شکل داده و با همین باور مردم را دعوت به مشارکت کردیم.
حجت الاسلام علی اصغر سهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران امروز (۳۰ خرداد) با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از بخش های مختلف این سازمان بازدید کرد و با فاطمه نوری مدیر کل اخبار استانها و محمدرضا نادری گیسور به گفت و گو نشست.



منبع:

1400/03/31
09:56:56
5.0 / 5
639
تگهای خبر: آموزش , سازمان , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است