، كم كاری در عكاسی طنز،

سوژه كم نداریم، تنبلیم!

سوژه كم نداریم، تنبلیم! آبی طرح: یك خبرنگار و عكاس خبری اعتقاد دارد، در حوزه عكاسی طنز با كمبود سوژه روبه رو نیستیم. او می گوید، تنبلی عكاسان و خلاق نبودن آن ها دلیل اصلی كم كاری در این حوزه از عكاسی است.


به عقیده بعضی از عكاسان، عكاسی طنز ژانر شناخته شده ای در حوزه عكاسی نیست و آن قدر در ایران و یا كشورهای دیگر به آن پرداخته نمی گردد. با این وجود اگر فردی بخواهد در این حوزه فعالیت نموده و به عكاسی با سوژه های طنز بپردازد، باید خلاق بوده و در جامعه حضور فعالی داشته باشد چونكه این نوع عكاسی با جامعه رابطه مستقیم دارد.
در همین راستا افشین والی نژاد ـ خبرنگار و عكاس خبری ـ در گفت وگو با ایسنا درباره بی توجهی به عكاسی طنز در ایران اظهار داشت: در دنیای امروز با وجود فناوری های پیشرفته ای كه تنها در تلفن های همراه گنجانده شده، هركس با یك گوشی موبایل به راحتی می تواند عكاسی كند ولی تفاوت یك عكاس با یك فرد عادی به دیدگاه و جهان بینی آنها نسبت به سوژه های عكاسی شان برمی گردد كه این امر در حوزه عكاسی طنز هم صادق است.
وی در ادامه تصریح كرد: می دانیم كار عكاسی بویژه در حوزه طنز به خلاقیت بالایی نیاز دارد، با این وجود با كمبود سوژه در این حوزه از عكاسی روبه رو نیستیم و كم كاری عكاس ها در عكاسی طنز به تنبلی خود آن ها برمی گردد.
والی نژاد در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به اینكه رعایت اصول اخلاقی از الزامات كار عكاسی است، افزود: عكاس ها باید رضایت سوژه عكاسی خویش را در اولویت قرار دهند و به گونه ای عمل نكنند كه كرامت سوژه هایشان لگدمال شود؛ بعنوان مثال اگر قصد عكاسی از مادری را داریم كه بر سر پیكر فرزند از دست رفته اش گریه می كند در ابتدا باید به رضایت او فكر نماییم چون قاعدتا در شرایطی نیستیم كه اجازه این كار را بگیریم؛ ازاین رو در كلیه حوزه های عكاسی همه چیز به دید و نحوه عملكرد عكاس بازمی گردد.
وی همینطور بر این باور است كه امروزه مردم در هر موقعیتی به راحتی می توانند از هر صحنه ای توسط موبایل خود عكس برداری كنند.
این عكاس خبری در این زمینه اظهار نمود: بنابراین دیگر نمی توان انتظار داشت كه در زمان بحران تنها عكاس های این حوزه بتوانند به سوژه ورود كنند چون كه امكان دارد همان مردم عادی تصاویر ماندگاری حتی در سطح جهانی بگیرند به همن دلیل تنها نكته متمایزكننده مردم عادی و یك عكاس دید و نگاه آنها نسبت به مسائل است.
«افشین والی نژاد» رسانه نگاری است كه پس از رفتن همه خبرنگاران به خاطر خطر نشت تاسیسات هسته ای، هم چنان در كار فاجعه زدگان سونامی ژاپن ماند و ۴۰۰ هزار تصویر ماندگار را ثبت نمود.



1397/06/05
13:31:10
5.0 / 5
4913
تگهای خبر: عكاس , عكاسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
آبی طرح ، گرافیک و طراحی

آبی طرح

گرافیک و طراحی

abitarh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آبی طرح محفوظ است